Kronik Prostatit ESWT Tedavisi şok dalga yöntemi kullanılarak erkeklerde ciddi sorunlara neden olan Kronik Prostatik hastalığının tedavi edildiği güvenli bir yöntemdir.

Kronik Prostatit Hastalığında Şok Dalga Tedavisi yani ESWT kullanımı sayesinde bölgedeki sağlıklı dokular korunurken problemli dokuların iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Erkekte testisler ile anüs arasından uygulanan bu tedavi güvenli ve ağrısız bir yöntemdir.

Kronik Prostatit ESWT Tedavisi etkisi sayesinde prostat içerisindeki büyüme etmenlerinin salgılanması artarken kök hücrelerin katkısıyla Kronik Prostatit sonucu bozulmuş dokulardaki hasarlar iyileştirilir.

Prostatit hastalığı iltihaplı şekilde gerçekleşebilen bir durumdur. Bu iltihaplanma akut ve kronik olarak iki şekilde ortaya çıkabilir. Akut Prostatit ilaç kullanımı ile tedavi edilmeye çalışılan bir rahatsızlıktır.

Kronik Prostatit ise tedavisi daha zorlu olan ve ilaç kullanımı ile iyileştirilemeyen bir hastalık türüdür. Bu noktada bizlere en iyi sonuçları sunan ve hastaların konforlu, güvenli bir tedavi süreci geçirmesini sağlayan yöntem Şok Dalga ESWT olmaktadır.

Kronik Prostatit ESWT tedavisi sırasında modern teknoloji ürünü cihazlar yardımıyla prostat bölgesinde düşük yoğunlukta şok dalgaları hafta 1 kez uygulanmaktadır. Ortalama 20 ila 30 dakika arası süren bu uygulama 1 ayda 4 seans olarak yapılmaktadır.

ESWT Şok Dalga tedavisi sayesinde rahatsızlık yaşanan bölgedeki sinir uçlarına yapılan uyarılar sonucunda dokularda yenilenme sağlanır. Anestezi gerektirmeyen Kronik Prostatit ESWT Tedavisi hiçbir zararı ve yan etkisi olmayan güvenli bir uygulamadır.

Tedavisi oldukça zor olan Kronik Prostatit için %80 üzerinde iyileşme oranı sunan ESWT Şok Dalga günümüzde çok sık tercih edilmekte ve ihtiyaç duyulması halinde ozon tedavisi ile kombine edilmektedir.

Günümüzde genç yaştaki erkeklerde çok sık görülmeye başlayan ve kısırlık oluşmasına dahi neden olabilen Kronik Prostatit rahatsızlığına erken müdahale edildiğinde hızla iyileşme sağlanmaktadır.

Siz de Kronik Prostatit rahatsızlığı yaşadığınızı düşünüyorsanız Hemen Bizi Arayıp randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucunda oluşturulacak tedavi planıyla ESWT tedavisi yani Şok Dalga tedavisi yaptırarak bu sorunu geride bırakabilirsiniz.

Kronik Prostatit Nedir?

Erkeklerde prostat bezinde oluşan, bulaşıcı olmamasına rağmen zahmetli ve uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç duyulan iltihaplı hastalığa Kronik Prostatit denir. Akut seviyedeki prostat rahatsızlığı gibi ilaçla tedavi edilmesi mümkün olmamaktadır.

Kronik Prostatit kişinin vücudunda (özellikle genital bölge ve çevresinde) birçok farklı problem oluşmasına neden olarak yaşam kalitesini düşürmekte ve katlanılması güç ağrılara neden olmaktadır.

Kronik Prostatit kendisini;

• Sık idrara çıkma,
  • İdrarını yaparken yanma hissi oluşması,
  • Kasık ve bel ağrıları,

gibi belirtilerle göstermektedir.

Her yaşta erkekte görülebilen Kronik Prostatit tedavisi ve erken teşhisi oldukça zor bir hastalıktır. Akut Prostatit belirtileri hastalığın ilk anında ortaya çıkarken Kronik Prostatit belirtileri hastalık ilerleyene kadar kendisini fazla göstermemektedir.

Prostat iltihabı olan hastalarda Üroloji Uzmanı tarafından yapılan tetkikler sonucunda koyulabilen Kronik Prostatit teşhisi sonrası uzun bir tedavi süreci kişiyi beklemektedir. Bulaşıcı olmayan bu hastalığın neden olduğu rahatsızlıklar arasında;

• Kasıkta, peniste ve makat bölgesinde ciddi ağrı hissedilmesi,
  • İdrar yaparken veya meniyi boşaltırken peniste yanma oluşması,

Üroloji Uzmanı tarafından gerçekleştirilen elle muayene sırasında prostat bezinin boyutu ve ağrı olup olmadığı kontrol edilir. Ardından ihtiyaç duyulan kan, idrar, meni testleri, ultrason gibi tetkikler yapılarak Kronik Prostatit olup olmadığına karar verilir.

Öncelikle başarı sağlanma ümidiyle antibiyotik kullanımına (ilaç tedavisi) başlanılan bu hastalıkta genellikle bu şekilde istenilen iyileşme sağlanamaz. Ardından uzman doktor kontrolünde yapılan Kronik Prostatit ESWT Tedavisi çok büyük oranla başarı sağlamakta ve kişi sağlıklı bir şekilde hayatına kaldığı yerden devam edebilmektedir.

Şok Dalga Tedavisi Nedir?

Günümüz teknolojisinin sağlık alanına getirdiği yeni tedavi yöntemlerinden birisi olan Şok Dalga Tedavisi özellikle böbrek taşı, kalp damar rahatsızlıkları ve Kronik Prostatit gibi rahatsızlıkların tedavisinde uygulanmakta ve çok başarılı sonuçlar vermektedir.

Kronik Prostatit Tedavisi ESWT (Noktasal) ve LSWT (Doğrusal) Şok Dalga özelliklerine sahip modern teknoloji ürünü cihazlar kullanılarak 4 ila 6 seans süresinde tamamlanmaktadır.

Şok Dalga ESWT tedavisi daha geniş alanlara etkili ve güçlü bir şekilde müdahale imkanı tanıdığı için Kronik Prostatit yaşanan dokuların her bir yanına etki ederek çok başarılı sonuçlar vermektedir.

ESWT Şok Dalga tedavisi sayesinde Kronik Prostatit görülen bölgelerde bulunan iltihaplı dokular düşük yoğunluklu şok dalgaları uygulanarak uyarılır ve yeni damar oluşumu hızlandırılır. Bu sayede prostatın yapısında bulunan sorunlu dokular yenilenerek sağlıklı bir hale gelir. Bununla birlikte bölgedeki sinirlerin aşırı hassasiyeti azalır.

Kronik Prostatit ESWT Tedavisi sayesinde kronikleşen ve kişiye ciddi problemler çıkartan iltihap yok edilerek yaşanan rahatsızlıkların önüne geçilir.

Kronik Prostatit Tedavisinde ESWT Şok Dalga Faydaları

Şok Dalga tedavisi yani ESWT enerji kaynağından çıkan dalgaların rahatsızlık yaşanan bölgeye uygulanması sonucu dokuların uyarılması ve onarım sağlanmasıdır. Özellikle sertleşme sorunu tedavisinde kullanılan bu yöntem Kronik Prostatit rahatsızlığı tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Kronik Prostatik rahatsızlığı nedeniyle prostat içerisinde oluşan ödem çevre dokulara yeterli kan akışının sağlanamamasına ve kas spazmına neden olmaktadır. Bu durum kişide ağrılara neden olmaktadır.

ESWT Şok Dalga olarak ifade edilen tedavi yönteminde Kronik Prostatit rahatsızlığı bulunan bireyin testisleri ve anüsü arasındaki perine diye adlandırılan bölgeye ESWT Şok Dalgalar uygulanmaktadır. Bu uygulama prostat çevresindeki kasları gevşetir. Ayrıca prostat dokusu yumuşamaya başlar.

Kronik Prostatit ESWT Tedavisi sırasında uygulamanın başarı oranını yükseltmek için prostat masajı yapılabilir. Bu masaj sayesinde yumuşayan prostatta var olan iltihaplar daha kolay şekilde atılmaktadır.

Kronik Prostatit Hastalığında ESWT Şok Dalga Tedavisi Avantajları

Kronik Prostatit tedavisinde ESWT veya LSWT ile Şok Dalga uygulamanın birçok avantajı bulunmaktadır. Öncelikle bu tedaviyi yaptırmak için herhangi bir yaş sınırı yoktur. Ayrıca uygulama zararsız ve yan etkisi olmayan bir tedavi tekniğidir.

Kronik Prostatit ESWT Tedavisi kişinin herhangi bir ağrı hissetmediği, uygulama öncesi hazırlık gerektirmeyen basit ve kolay bir tedavi yöntemidir. İşlemler sırasından hastaya ağrı kesici ya da anestezi verilme ihtiyacı duyulmaz.

Uygulama ortalama 30 dakika süren seanslar halinde yapılmaktadır. Haftada 1 kez yapılması uygun görülen ESWT Şok Dalga tedavisi ortalama 4 ila 6 seans sonucunda Kronik Prostatit tedavisinde arzu edilen olumlu sonuçları vermektedir. Seans sonrası kişi günlük yaşantısına kaldığı yerden devam edebilir.

Kronik Prostatit tedavisinde ESWT Şok Dalga uygulaması nasıl yapılır, kişiyi nasıl bir tedavi süreci bekler ve tedavi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir gibi sorularınızın yanıtlarını Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK dan almak için Hemen Bizi Arayınız