Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı erkeklerde sperm üretimini bozarak kısırlığa neden olan Varikosel probleminin en güvenli, konforlu ve etkili tedavi yöntemidir.

Erkeklerde görülen ve basitçe testisleri çevreleyen toplar damarlarda varis oluşması olarak tanımlanabilen Varikosel erkek kaynaklı İnfertilite (Kısırlık) oluşumunun en önemli nedenlerinden birisidir.

Çocuk sahibi olamama nedeniyle bize ulaşan erkeklerin yaklaşık 3 te 1 inde Varikosel sorunu yaşandığı tespit edilmiştir. Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı sayesinde geri döndürülebilir hale getirilmiş bu rahatsızlık tedavi edilerek yaşanan tüm problemler ortadan kaldırılabilir.

Varikosel, erkeklerde testisten çıkan kirli kanı taşıyan toplar damarların oluşan varis yapısı nedeniyle işlevini yerine getirememesi durumudur. Bu damarlar içerisinde atılamayan kirli kan birikerek damarların şişip buruşmasına neden olur. İnsanların bacaklarında oluşabilen bu yapının testislerde oluşması hali Varikosel olarak adlandırılır.

Varikosel rahatsızlığının başlangıcında tek bir testiste veya her iki testiste (genellikle öncelikle sol testiste) damarlarda belirginleşme görülür. İlerleyen seviyelerde fiziki muayene ile bile fark edilebilen Varikosel rahatsızlığı skrotal renkli doppler ultrasanografi çekilerek kesin olarak teşhis edilebilir.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Uzman Ürolog tarafından klinik şartlarında yapılması gereken, yetkinlik gerektiren önemli bir operasyondur. Uzman eliyle yapıldığı takdirde güvenli, konforlu ve başarılı sonuçları bulunan bir tedavi tekniğidir.

Siz de Varikosel nedeniyle ağrılar ve kısırlık problemi yaşıyorsanız Hemen Bize Ulaşıp randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonrası Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı olarak yaşadığınız tüm problemlerden kurtulabilirsiniz.

Varikosel Nedir?

Erkekte testis torbasında yer alan toplar damarların şişmesi Varikosel olarak adlandırılır. Her yaştaki erkekte görülebilen bu rahatsızlık ilk aşamalarda belirtilerini ortaya çıkarmaz. Bazı vakalarda ağrı, şişlik ve testisin birinin ağırlaşması şeklinde kendisini gösterebilir.

İlk aşamalarda ağrı ve şişliğe neden olan Varikosel ilerleyen safhalarda İnfertilite (Kısırlık) probleminin yaşanmasına yol açmaktadır. Varikosel teşhisi uzman doktorlar tarafından yapılan muayene ve tetkikler sonucunda konmaktadır.

Hafif düzeyde olan ve kısırlığa yol açmayan durumlarda ilaç tedavisi denenen bu hastalıkta problemin ilerlemesi sonucu Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı uygulanarak Kısırlığa ve farklı problemlere neden olan bu problemin kalıcı tedavi edilmesi sağlanır.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Nedir?

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı erkeklerin testislerini çevreleyen toplar damarlarda varis oluşması halinde uygulanan tedavi yöntemidir. Bu uygulama yetkinlik gerektiren ve Uzman Ürolog kontrolünde yapılması gereken bir tedavi tekniğidir.

Mikro Cerrahi Varikosel Ameliyatı lokal, spinal veya genel anestezi altında ortalama 1 saat içerisinde tamamlanmaktadır. Operasyon sırasında kullanılan mikroskop yardımıyla en ince damarlar bile tedavi edilirken ileride varis oluşma belirtisi bulunan damarlar da önlem amaçlı mikro klips ile kapatılır.

Testislere temin kanın gitmesini sağlayan lenf damarları ve mikro arterler Mikro Cerrahi Varikosel Ameliyatı sırasında büyük bir dikkatle korunmaktadır. Bu nedenle operasyonun herhangi bir zararı, yan etkisi veya komplikasyonu bulunmamaktadır.

Mikro Cerrahi Varikosel Ameliyatı Neden Yapılır?

Mikrocerrahi ile Varikosel Ameliyatı yapılırken öncelikli hedef testislerde varis oluşumu nedeniyle görevini sağlıklı şekilde yerine getiremeyen toplar damarların kapatılarak testislere kirli kanın akmasının engellenmesidir.

Bununla birlikte bu probleme neden olan damarların tedavi edilip testislerde sağlıklı bir kan akışı sistemi sağlanarak testis ısısının ideal seviyesine dönmesi ve testislerin fonksiyonlarını sağlıklı şekilde yerine getirmeye başlamasıdır.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı ile birlikte ideal ısısına ve çalışma şartlarına kavuşan testislerde üretilen sperm kalitesi yükselirken erkekler hormonu üretimi de doğru seviyelere ulaşır. Bu durum Erkekte Yaşanan Kısırlık Problemi için de bir çözüm olmaktadır.

Ayrıca Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı yapılırken sadece o an sorun yaşanan toplar damarların iyileştirilmesi hedeflenmez. Aynı zamanda ileride varis oluşumuna müsait damarlar da tedavi edilerek bu hastalığın kalıcı şekilde ortadan kaldırılması sağlanır.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı yapılmasının uygun olduğu kişiler arasında;

• Sperm kalitesinde yaşanan düşüklük nedeniyle bebek sahibi olamayan erkekler,
  • Erkeklik hormon düzeyindeki düşüklük nedeniyle sorunlar yaşayan kişiler,
  • Kasık ve testislerindeki ağrılar sebebiyle yaşam konforu düşen bireyler,

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Uzman Ürolog ve cerrahlar tarafından yapılması halinde Mikro Cerrahi ile Varikosel Ameliyatı komplikasyon ihtimali en az ve başarı oranı en yüksek Varikosel tedavisi yöntemidir.

Lokal, spinal veya genel anestezi altında yapılabilen bu uygulamanın en sık spinal anestezi altında yapılması tercih edilmektedir. Mikro Cerrahi ile Varikosel Ameliyatı sırasında kişinin kasık bölgesinden 1 ila 2 cm. lik bir kesi yapılıp testislerdeki toplar damarlara ulaşılır.

Mikroskop yardımıyla yapılan bu operasyon sırasında testislerdeki hastalıklı toplar damarlar iptal edilirken bu süreçte sağlıklı lenf damarlarına hiçbir zarar verilmez.

Problemli toplar damarlardaki sorunlar ortadan kaldırılırken aynı zamanda hastalığın ileride nüksetme ihtimalinin önüne geçilebilmesi için bozulma ihtimali olan damarlara da işlem yapılarak kişinin kalıcı olarak tedavi edilmesi sağlanır.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı sonuçları mikro cerrahi kullanılmayan yöntemler ile kıyaslandığında risklerin minimuma indiği, tedavi başarısının maksimuma çıktığı gözlenmektedir.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Sonrası

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı sonrasında 1 gün hastanede gözetim altında kalan hasta ertesi gün taburcu edilmektedir. Hastaya taburcu olmadan önce uzman doktor dikkat etmesi gerekenler ile ilgili genel bilgileri vermektedir.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Sonrası tedavinin başarısı ve hastanın sağlığı için dikkat edilmesi gereken durumlar arasında;

• Uygulama sonrası doktorunuz tarafından verilen ağrı kesici ve antibiyotikleri size bildirilen aralıklarla aksatmadan kullanmalısınız.
  • Tedavi sonrası ilk 3 ila 4 gün kişiler testislerini mümkün olduğunca korumalıdır. Ani oturma, kalkma, darbe alma gibi durumlardan uzak durmalısınız.
  • Operasyon sonrası kullanılması istenen vitamin takviyelerine hemen başlanarak sperm kalitesinin yükselmesine yardımcı olunmalıdır.
  • Ameliyat sonrası ilk 24 saat banyo yapılmamalıdır.
  • Masa başı çalışma şartlarına sahip olan bireyler tedavi sonrası ilk 3 ila 4 günün tamamlanması ile işine dönebilirler. Çalışma sürecinde uzun süre ayakta kalmayı gerektiren ve fiziksel efor harcatan bir mesleği olan kişilerin ise 1 hafta ila 10 gün dinlenmeleri daha doğru olacaktır.
  • Doktor tarafından yapılan kontrollerde uygun bir durum görülüp izin verilene kadar cinsel ilişkiye girilmemelidir.
  • Operasyondan 1 hafta sonra hastalar kontrol muayenesine gitmelidir.
  • Operasyon sonrası 3 ayda bir sperm parametreleri kontrol edilir.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı sonrası ilk haftanın tamamlanması ile birlikte hasta doktoruna kontrole gelir. Ayrıca ilk 3 ay tamamlandığında sperm kalitesi kontrolü yapılır.

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Avantajları

Erkeklerde yaşanan Varikosel hastalığının tedavisi için uygulanan Mikroskop Altında Varikosel Ameliyatının Avantajları arasında;

• Yaşanan rahatsızlıktan tek cerrahi müdahale sonucunda kurtulma şansı bulunması,
  • İlerleyen süreçte varis oluşma ihtimali olan toplar damarlara yapılan müdahale sonucunda Varikosel oluşma riskinin kalıcı olarak yok edilmesi,
  • Uygulama sırasında lenfatik kanallara ve atardamarlara hiçbir zarar verilmemesi,
  • Eski tip varikosel ameliyatına kıyasla başarı oranının çok yüksek olması ve sperm kalitesinin daha hızlı artırılması,

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı Sonrası Kısırlık Düzelir mi?

Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatının temel hedefi erkekte testislerde yaşanan varikosel probleminin ve bu hastalığa bağlı ağrıların – diğer etkilerin tedavi edilmesidir.

Bununla birlikte uygulama sonucunda sperm kalitesinin yükselmesi Erkek Kaynaklı Kısırlık problemi yaşayan çiftlerin doğal yoldan ya da tüp bebek yöntemiyle çocuk sahibi olmasına katkı sağlamaktadır.