Erkeklerde penisin gövde yapısı, genetik özellikleri, boyu ve çapı göz önünde alındığında standart bir penisten hiçbir farkı olmamasına rağmen sünnet derisinin altında saklı halde kaldığı duruma Gömük Penis veya Gömülü Penis adı verilir.

Gömük Penis sorunu yaşayan kişilerde penis normal boyutta olur, lakin fazla deri ve yağın altında kalması nedeniyle oldukça küçük gibi görünür. Erkeklerde bu durum bazen doğumla birlikte kendisini belli ederken bazı vakalarda sonraki yaşlarda ortaya çıkmaktadır.

Gömülü Penis vakaları günümüzde gittikçe artmaktadır. Özellikle obezite probleminin yaygınlaşması ile birlikte çocuklarda Gömülü Penis sorunu görülme ihtimali %4 e yaklaşmıştır.

Bebeklik, çocukluk veya ergenlik dönemindeki erkeklerde Gömülü Penis problemi olup olmadığı uzman bir doktor tarafından yapılacak fiziksel muayene ile belirlenmelidir. Anne ve babaların çocuklarında Gömük Penis veya Mikro Penis sorunundan hangisinin yaşandığını tespit etmeleri mümkün değildir.

Gömük Penis sorunu yaşanması ve bireyde penisin belirsiz hale gelmesi fiziksel, ruhsal, psikolojik ve sosyal birçok problemi beraberinde getirmektedir. Gömülü Penis sorunu yaşayan erkeklerde yaşanabilecek temel problemler arasında;

• İdrara çıkma sorunu,
  • Cinsel doyumda zorluklar,
  • Enfeksiyon riski,
  • Ruh sağlığının olumsuz etkilenmesi,

Gömülü Penis rahatsızlığı bulunan kişiler genellikle bölgedeki fazla dokunun çıkarılması ve penis rekonstrüksiyonu yapılması ile penisin daha belirgin hale getirilmesinin sağlandığı bir operasyon ile tedavi edilmektedir.

Sizde bebeğinizde veya çocuğunuzda Gömük Penis olduğuna dair belirtiler gözlemliyorsanız Hemen Bizi Arayarak randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucu en uygun tedavi planıyla çocuğunuzun bu rahatsızlıktan kurtulmasını sağlayabilirsiniz.

Gömük Penis Nedir?

En basit tabiriyle penisin karın alt kısmındaki yağ tabakası içerisinde gizlenmiş halde kaldığı durumlar Gömük Penis, Gömülü Penis, Gizlenmiş Penis gibi terimler ile ifade edilmektedir.

Erkeklerde penis bir cilt kılıfına sarılı halde olup bu cilt yapısı tüm penisin etrafında testis torbalarına kadar olacak şekilde doğru ve eşit orantıda dağılmaktadır.

Bununla birlikte bazı bebekler penisi düzensiz şekilde örten bir cilt yapısı ile doğmaktadır. Testislere yaklaştıkça azalan deri penisin karın altındaki yağ tabakası içerisinde gizli halde kalmasına neden olur. Bu durum Gömük Penis veya Gömük Pipi olarak adlandırılır.

Gömülü Penis genellikle doğum sonrası kısa sürede anlaşılabildiği gibi bazı vakalarda çocukluk dönemine kadar göz ardı edilmektedir. Her yaştaki sünnetli veya sünnetsiz fark etmeksizin erkekte yaşanabilen bu durum ötelenmeyip uzman doktor tarafından muayene edilerek tedavisi yapılmalıdır.

Gömülü Penis Nedenleri

Erkeklerde penisi saran cilt yapısının orantısız şekilde dağılması ve bu durumun penisi görünmez kılması durumuna Gömülü Penis veya Gömülü Pipi adı verilir. Penisin kendisini çevreleyen yağ tabakalarının altında kalması anlamına gelen bu duruma neden olan pek çok faktör bulunmaktadır.

Gömük Penis Neden Oluşur” sorusuna verilebilecek en doğru yanıt;

• Penisin köküyle karın duvarı arasındaki yağ dokusunun fazlalığı,
  • Penis derisi ile altındaki cilt dokularının birbirlerine yapışması,
  • Penis asıcı bağının zayıf ya da hiç gelişmemiş olması,
  • Testilere kadar inen bir fıtık oluşması ya da su kesesinin ileri seviye genişlemesi,
  • Sünnet derisi olarak ifade edilen uç bölgede bulunan derinin yapısal olarak aşırı derecede irileşmesi,
  • Sünnet sürecinde derinin az veya çok fazla kesilmesi,
  • Fetüste gelişme aşaması içerisinde penisi çevreleyen cilt ve yağ tabakaları ile ilgili sorunlar oluşması,
  • Kasık kemiği üzerinde çok fazla yağ bulunması,
  • Penisin testise yakın kısmında yeterli deri bulunmaması,
  • Lenf kanallarında oluşan tıkanma sonucunda penis ve testis torbalarında ödem oluşması,
  • Obezite nedeniyle genital bölgede biriken aşırı yağ dokusunun penisi içerisine alması,

şeklinde olmaktadır.

Tüm bunlarla birlikte doğru ve sağlıklı şekilde yapılmayan sünnet sonucunda da Gömük Penis sorunu ortaya çıkabilir. Minimal ve uzmanlık gerektiren bir işlem olan sünnet uygun şekilde uygulanması gereken, aksi halde ciddi sonuçları olan bir işlemdir.

Hatalı sünnet peniste cilt lekeleri oluşumuna, sağlıksız idrara çıkmaya ve en önemlisi Penisin Geri Çekilmesine yol açar. Bu durum erkekte Gömük Penis oluşum nedenlerinden birisidir. Bazı sünnet vakaları sonrasında yaralı cilt bölgesine yapılan hatalı işlemler penisin kasık bölgesine çekilmesini ve gömülü hale gelmesine yol açmaktadır.

Gömük Penis Belirtileri

Gömük Penis akıl baliğ olmuş erkekleri ve küçük yaşlarda iken onların ebeveynlerini ciddi şekilde endişelendiren bir hastalıktır. Bazı vakalarda zaman içerisinde kendiliğinde düzelme gösteren bu durum bazı durumlarda ise zaman geçtikçe daha ileri boyutlara gitmekte ve kişinin cerrahi operasyon geçirmesine neden olmaktadır.

Bu durum göz önüne alındığında Gömülü Penis sorununun ilk safhalarda çözülebilmesi için anne ve babalara büyük bir görev düşmektedir. Bebeğinizi veya çocuğunuzun fiziksel durumunu ve davranışlarını çok iyi gözlemleyerek, rahatsızlık belirtilerini gözlemlediğiniz anda uzman doktora başvurmanız en doğru hareket olacaktır.

Gömülü Penis Belirtileri arasında;

• Bebeklik ve çocukluk döneminde penisin çok küçük görünmesi,
  • Bebek küçük tuvaletini yaptığında sünnet derisinin genişlemesi ve şişmesi,
  • Bebeğin veya çocuğun sürekli olarak idrar damlatması,
  • Çocuğun idrarını düzgün olarak yönlendirmekte sorun yaşaması,
  • Ağrı ve idrar yapma zorlukları oluşması,
  • Penisi rahat bir şekilde tutamayan çocuğun tuvalet eğitiminde sıkıntılar yaşaması,
  • Bebeklik ve çocukluk dönemlerinden başlayan obezite sorunu olması,

Yukarıda belirttiğimiz durumlardan bir veya birkaçını yaşayan bebeklerde – çocuklarda Gömülü Penis problemi yaşaması ihtimali yüksektir. Bu sorun hijyen problemlerini ve özgüven kayıplarını beraberinde getirir. Zaman kaybetmeden uzman doktor tarafından sürece müdahale edilmesi kişinin fizikseli ruhsal ve sosyal durumu için çok değerlidir.

Gömük Penis Tedavisi

Gömülü Penis problemi bazı vakalarda ciddi şikayetlere neden olmaz ve zamanla kendiliğinden düzelir. Lakin bazı durumlarda bebeklik döneminden itibaren sıkıntılara yol açan bu hastalık zaman ilerledikçe pek çok ciddi problemi beraberinde getirir.

Gömük Penis sorunu bulunan bebek ve çocuklarda sünnet derisi iltihapları, ağrılı küçük tuvalet yapılması, tuvalet yapılırken sürecin kontrol edilememesi gibi durumlar yaşanır. Ergenlik dönemi ve ilerleyen süreçte bu durum sertleşememe, cinsel ilişkiye girememe ve buna bağlı olarak psikolojik rahatsızlıklara, özgüven kayıplarına yol açar.

Gömülü Penis Tedavisi sürecinde puberte öncesi çocuklarda ayrıntılı bir muayene yapılarak süreç uzman doktor tarafından takip edilir. Puberte dönemine ulaşıldığında fazla yağ tabakası kendiliğinden kaybolduğu zaman farklı bir uygulamaya ihtiyaç olmadan sorun çözülür.

Obezite kaynaklı dirençli yağ dokuları Gömük Penis sorununa yol açıyor ve bu durum puberte dönemi sonrası da devam ediyorsa Gömük Penis Tedavisi kapsamında cerrahi yöntemler ya da liposuction kullanılarak yağ dokusu alınır. Bu durumu desteklemek için karın duvarına uygulanacak plastik düzeltici operasyonla tedavi tamamlanır.

Gömülü Penis oluşma nedeni penisin alt dokulara yapışması ise bu durum uzman doktor tarafından yapılacak cerrahi müdahale ile tedavi edilir. Öncelikle penisin etrafından bulunan bantlar ve yapışıklıklar temizlenir.

Serbestleştirilmiş peniste bulunan gevşek dokular alttaki dokulara dikilerek alt ve üstte simetrik açılanmalar oluşturulur. Normal boyutuna ulaşan, sünnet derisi açığa çıkan ve görünür hale gelen penisin alt kısmı kaplanarak uygulama tamamlanır.

Gömük Penis Ameliyatı veya Gömülü Penis Ameliyatı olarak ifade edilen bu durum uzman doktor kontrolünde yapılması halinde güvenli, konforlu ve iz bırakmayan bir tedavi yöntemidir.

Siz de bebeğinizde veya çocuğunuzda Gömülü Penis problemi olduğunu düşünüyorsanız Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucu en uygun tedavi planıyla çocuğunuzun bu rahatsızlıktan kurtulmasını sağlayabilirsiniz.