Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı venöz yetmezliği nedeniyle ereksiyon bozukluğu yaşayan erkeklerde toplar damarlardaki  kapakçıklarda görülen işlev bozukluklarının tedavi edilmesi için uygulanan cerrahi işlemlerin bütünüdür.

Erkekte penisin cinsel birliktelik yaşanabilmesi için gereken seviyeye gelememesi veya ilişki anında ihtiyaç duyulan sertliği koruyamaması Ereksiyon Bozukluğu ya da Sertleşme Problemi olarak adlandırılır.

Bu sorunun yaşanmasına neden olan fizyolojik ve psikolojik birçok etmen bulunmaktadır. Tüm bu etmenlerin temeli ise penisin sertleşebilmesi için damarlara yeterli kanın ulaşmaması ya da bölgede yeterli damar sayısına sahip olunmamasına dayanmaktadır. Ayrıca cinsel ilişki sürecinde kanın damarlarda tutulmaması da Ereksiyon Bozukluğu oluşmasına neden olur.

Erkeklerde cinsel birliktelik anında yeterli miktardaki kanın peniste damarlara dolması ve penisin sertleşmesi ama ilişki esnasında peniste ereksiyon bozukluğu oluşması durumu Venöz Kaçağı veya Venöz Yetmezliği olarak ifade edilir.

Bu duruma neden olan olay peniste bulunan toplar damarların işlevlerini sağlıklı olarak yerine getirememesidir. Yaşanan problemin tedavisi için tek aternatif  Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı olarak bilinmektedir.

Hastaların doğru ve sağlıklı bir tedavi süreci yaşamaları için işlemlerin Üroloji Uzmanı tarafından yürütülmesi gerekir. Tedavinin başarısı teşhisin eksiksiz yapılmasına bağlıdır.

Venöz Yetmezlik – Venöz Kaçak bazı durumlarda arteriyel yetmezliği ile karıştırılır. Bu nedenle doğru teşhis çok değerlidir. Yapılan tanı tüm tedavi sürecini etkilediği için işlemlerin alanında uzman bir hekim tarafından yürütülmesi sağlığınız için çok değerlidir.

Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı hakkında bilgi almak, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak işlemler sonucunda yaşadığınız Venöz Yetmezliğ – Venöz Kaçağı sorunundan kurtularak sağlıklı bir cinsel deneyim yaşayabilmek için Hemen Bizi Arayınız…

Venöz Yetmezliği (Venöz Kaçağı) Nedir?

Erkeklerde peniste bulunan toplar damarların ereksiyon anında görevini yerine getirememesi yani toplar damarlarda bulunan kapakçıkların penisin sert halde kalması için gereken kanı bölgede tutamaması Venöz Kaçağı yani Venöz Yetmezliği olarak ifade edilir.

İnsanların yaşadığı vasküler problemler kan damarlarının işlevini olumsuz etkileyerek kan taşıdıkları organlara akışın azalmasına neden olur. Bu durum penise giden kan damarlarında yaşandığında yeterli kanın penise ulaşmaması Sertleşme Problemi olarak adlandırılır.

Ereksiyon Bozukluğu veya Sertleşme Problemi olarak ifade edilen bu duruma yol açan diğer bir etken ise kanın peniste damarlara ulaşmasına rağmen bölgede yeterince tutulmamasıdır.

Cinsel ilişki sürecinde penisin istenilen sertliğe ulaşabilmesi için atardamar ve toplar damarların görevini eksiksiz yerine getirmesi gerekir. Venöz Kaçağı veya Venöz Yetmezliği olarak adlandırdığımız problem toplar damarların görevini yapamamasından kaynaklanır.

Venöz Kaçak kalp krizi öncesi belirtiler arasında gösterildiği için mutlaka tespit ve tedavi edilmesi gereken bir durumdur. İnsanlarda çok zor teşhis edilen bu durum erkeklerde sertleşme sorunu ile kendisini gösterip daha problemlere yol açmadan tedavi edilebilir.

Venöz Kaçak Belirtileri

Venöz Kaçak yani Venöz Yetmezliği ciddi bir cinsel fonksiyon bozukluğu olmakla birlikte insan vücudundaki farklı kalp ve damar hastalıklarının da öncü bir uyarısı niteliğindedir.

Erkeklerde Venöz Kaçak yaşandığını belirten en net 2 durum;

• Cinsel ilişki sırasında penisin istenilen sertliğe ulaşamaması,
  • Penisin cinsel ilişki sürecinde boşalma durumu olmadan sertliğini kaybetmesi,

olarak belirtilebilir.

İnsanlarda damarsal bir problem olarak bilinen ve sağlıklı bir yaşam için tedavisi elzem olan Venöz Yetmezliği tedavisi için İletişim kanallarımızı kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

Venöz Yetmezliği Nedenleri

İnsanlarda Venöz Kaçağı yani Venöz Yetmezliğine yol açan durumlar arasında;

• Şeker Hastalığı,
  • Aşırı Sigara – Alkol Kullanımı,
  • Genetik Faktörler,
  • Yüksek Kolesterol,
  • Kanser Tedavisi Görülmesi,
  • Peyronie Hastalığı,
  • Nörolojik Rahatsızlıklar,

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kliniğimize yaşadığı cinsel fonksiyon bozukluğu nedeniyle başvuran kişilerde, Üroloji Uzmanı tarafından yapılan muayene ve tetkikler sonucunda Venöz Kaçağı (Penisin cinsel ilişki sırasında toplar damar sorunu nedeniyle sert kalamaması) tespit edilmesi halinde Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı yapılmasına karar verilir.

Venöz Yetmezliği yani Venöz Kaçağı uyarılıp sertleşen penisin toplar damar fonksiyon bozukluğu nedeniyle ereksiyon halde uzun süre kalamamasıdır. Bu rahatsızlığın teşhisi sırasında renkli ultrasonografi dahil pek çok tetkik uygulanır.

Yapılan tetkikler sayesinde penis bölgesindeki atardamarlar ve toplar damarlar kontrol edilir. Venöz Kaçak tespit edildiği takdirde hastanın fiziksel yapısı, yaşı ve var olan kronik hastalıkları göz önüne alınarak Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı planlaması yapılır.

Venöz Yetmezliği nedeniyle cinsel ilişki sırasında uzun süre sert kalamayan ve bu durumun fiziksel, ruhsal, duygusal etkileri altında ezilen kişiler bu operasyon sayesinde arzu ettikleri cinsel birlikteliği yaşayarak kaybettikleri özgüvenlerini geri kazanırlar.

Hastanın fiziksel yapısı göz önüne alınarak lokal veya genel aneztezi altında Uzman Ürolog eliyle uygulanan Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatı güvenli, konforlu ve başarılı sonuçları olan bir tedavi yöntemidir.

Operasyon sırasında cinsel birliktelik sürecinde kanın peniste damarlarda kalmasını sağlayamayan toplar damarlar kapatılır. Kan akışı sağlıklı olan toplar damarların bu süreçte aktif rol oynaması sağlanır. Bu sayede Venöz Kaçak sorunu ortadan kaldırılmış olur.

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı Sonrası

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı Venöz Kaçak problemi yaşayan erkekler için tek tedavi yöntemi olarak belirtilebilir. Bazı durumlarda ilaç kullanımı, şok dalga ve kök hücre tedavisi deneyen kişiler aldıkları olumsuz sonuçlar nedeniyle Dorsal Ven Ligasyon operasyonunu olmak için kliniğimize ulaşmaktadır.

Uygulamanın başarısı için doğru teşhis ve tedavi planı yani doğru Üroloji Uzmanı tarafından işlemlerin yapılması çok önemlidir. Bu durum başarı oranını direkt etkilemektedir.

Bununla birlikte operasyon sonucu elde edilen kazanımların korunması için kişinin bazı davranışlarında düzenlemeye gitmesi gerekmektedir.

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı sonrasında;

• Hareketsiz yaşamdan uzak durma,
  • Sigara ve Alkol kullanmama,
  • Beslenme düzenine dikkat etme,
  • Spor ve egzersiz yapma,

gibi davranışları hayatınıza entegre etmeniz ömrünüzün sonuna kadar sağlıklı bir yaşama ve arzu ettiğiniz cinsel ilişki yapısına sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Bu sayede cinsel sağlığınızı koruyup hayal ettiğiniz birliktelikleri yaşayabilirsiniz.