İdrar Kaçırma kadın veya erkek fark etmeksizin her yaşta bireyin farklı nedenlerle yaşayabildiği ciddi bir rahatsızlıktır. Kişinin yaşam kalitesini düşüren bu hastalık fiziksel, ruhsal, sosyal ve psikolojik birçok problemin ortaya çıkmasına yol açmaktadır.

Günümüzde İdrar Kaçırma özellikle kadınların sıklıkla yaşadığı bir durum haline gelmiştir. 40 lı yaşlarını geçmiş kadınlarda yaşlanma ve diğer nedenlerle pelvik taban kasları zayıfladığı için bu sorun yaygın olarak görülmeye başlanır. 60 yaşına geçen kadınların neredeyse yarısında bu problem farklı sıklıklarda da olsa görülmektedir.

İnsanlarda sosyal hayattan kendini soyutlamaya, özgüven kaybına ve hijyenik sorunlara neden olan İdrar Kaçırma uzman doktorlar tarafından yapılacak teşhis sonrasında medikal veya cerrahi tekniklerle tedavi edilmektedir.

Bu alanda uzman doktorlar tarafından muayenede kişinin Stres Tipi İdrar Kaçırma sorunu yaşadığının tespiti halinde iyileşme için TVT ve TOT ameliyatları uygulanmaktadır. TOT Ameliyatı olarak da ifade edilen bu uygulama mesane boyunun askılanması için yapılan operasyonlar içerisinde en güvenli, konforlu ve başarılı cerrahi tedavi tekniğidir.

Kişilerin yaşadığı ve tüm hayatını olumsuz etkileyen İdrar Kaçırma probleminin sebebi teşhis edildikten sonra Jinekoloji ve Üroloji alanında uzman doktor tarafından TOT (Transobturator Tape) Operasyonu yapılmasına karar verildiyse bu yöntemle sorunun giderileceğine doktorunuzun kanaat getirdiğini anlayabilirsiniz.

İdrar Kaçırma ve TOT Ameliyatı uygulanmasına neden olan durumlar arasında;

• Öksürme, hapşırma, ağır kaldırma gibi durumlar sonrası idrar kaçıran bireyler,
  • İdrar Kaçırma tedavisi için ilaç kullanmış ama sonuç alamamış kişiler,
  • Geçmişte bu nedenle ameliyat olmuş lakin şikayeti devam eden hastalar,

TOT Ameliyatı hastanın durumu göz önünde bulundurularak lokal, spinal veya genel anestezi altında yapılabilen bir tedavi yöntemidir. Operasyon sırasında genital bölgeden yapılan minik bir kesiden sentetik maddedn üretilmiş bir şerit üretrayı destekleyecek şekilde yerleştirilir.

Uygulama sonrası ihtiyaç duyulması halinde hastaya idrar sondası yerleştirilebilir. İşlem yapılan bölgede nadiren de olsa belirli miktarın üstünde kanama görüldüğünde tampon uygulanabilir. Tüm bu aparatlar operasyon sonrası uygun dönemde doktorunuz tarafından çıkartılır.

Uzman doktorlar kontrolünde İdrar Kaçırma rahatsızlığı yaşayan kişilerde TOT Ameliyatı yapılması ile alınan sonuçların başarı oranı %90 ın üzerindedir.

Siz de İdrar Kaçırma rahatsızlığı yaşıyorsanız Hemen Bizi Arayıp randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucunda sizin için en uygun tedavi tekniğini ve gerekliyse TOT Ameliyatı ile sağlığınızı yeniden kazanabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedir?

İdrar Kaçırma (İnkontinans) insanların mesanesinde idrarı yeterli süre tutamaması ve kontrolsüz şekilde mesanenin boşalması durumudur. Kadın ya da erkek fark etmeksizin tüm bireylerde her yaşta görülebilen bu rahatsızlığın oluşmasına yol açan pek çok neden bulunmaktadır.

İdrar Kaçırma kişide hayati tehlikeye neden olmasa dahi fiziksel, ruhsal, sosyal ve psikolojik pek çok farklı sorunun ortaya çıkmasına yol açmaktadır. Bu problemi yaşayan bireylerde toplumdan soyutlanma ve özgüven kaybına çok sık rastlanmaktadır.

Kişinin günlük aktivitelerini sağlıklı olarak yerine getirememesine neden olan bu durum hijyen problemlerine neden olarak fiziksel sorunlara da yol açmaktadır. Başlangıç aşamasında egzersizler ve ilaç tedavileri ile iyileştirilmeye çalışılan İdrar Kaçırma rahatsızlığı ilerleyen aşamalarda TOT Ameliyatı ile tedavi edilmektedir.

TOT Ameliyatı Nedir?

Stres Nedeniyle İdrar Kaçırma yani tıbbi adıyla Stres Üriner İnkontinansı rahatsızlığı bulunan kişilere uygulanan cerrahi operasyona TOT (Transobturator Tape) Ameliyatı denir. Genellikle hastanede yatış gerektirmeyen bu operasyon uzman doktor kontrolünde yapıldığında güvenli, konforlu ve yüksek başarı oranına sahip bir tedavi yöntemidir.

TOT Ameliyatı hastanın ağrı eşiğine bağlı olarak lokal, spinal veya genel anestezi altında yapılmaktadır. Operasyon ile hastanın mesane boynuna askı uygulanarak mesane boynu kaldırılır. Genital bölgedeki kemiğe asılan bu askı sabitlenerek İdrar Kaçırma problemine kesin çözüm bulunmuş olur.

İdrar Kaçırma Nedenleri

İdrar Kaçırma problemi her yaştaki ve cinsiyetteki bireyde birbirinden farklı pek çok nedene bağlı olarak ortaya çıkan ve günlük hayatı negatif yönde etkileyen bir rahatsızlıktır.

İdrar Kaçırma sorununun oluşmasına sebep olan faktörler arasında;

• Yaşlanma ve Vücutta Bu Duruma Bağlı Oluşan Deformasyonlar
  • Genetik Özellikler
  • İdrar Yolu İltihaplanmaları
  • Hormonal Bozukluklar
  • Pelvik Kaslardaki Güç Kayıpları
  • Vajina Bölgesinde Oluşan Enfeksiyonlar
  • Doğum Anında Oluşan Zorlanmalar
  • Mesane Enfeksiyonları
  • Obezite ve Diyabet
  • Kabızlık
  • Menopoz
  • Stres ve Uykusuzluk
  • Böbrek Taşları ve Prostat Büyümesi
  • Sakinleştirici ve İdrar Söktürücü İlaç Kullanımı

İdrar Kaçırma Nasıl Teşhis Edilir?

İdrar Kaçırma rahatsızlığı bulunan bireyler öncelikle bu alanda uzman doktor tarafından fiziksel muayeneye tabi tutulur. Aynı zamanda hastaya sorular sorularak verdiği cevaplar ışığında tıbbi öyküsü tespit edilir. Problemin ne zaman başladığı, hangi sıklıkla tekrarlandığı hastadan öğrenilir.

Devamında uzman doktor fiziksel muayene ile İdrar Kaçırma sorununa yol açabilecek fiziki ve sinirsel bulgular yakalamaya çalışır. Fiziksel ve sözlü muayenenin tamamlanması sonra uzman doktor aşağıda belirttiğimiz;

• İdrar Tahlili,
  • Mesane Günlüğü,
  • Pelvik Ultrason,
  • EMG (Sinir Ölçüm) Testi,
  • Sistometri,

gibi testler yaptırarak sorunun net olarak detaylarını öğrenmeye çalışır. Elde edilen tüm bulgular değerlendirilerek kişiye en uygun tedavi planı oluşturulur.

İdrar Kaçırma Tipleri

Uzman doktor tarafından teşhis amacıyla yapılan muayenede tanı konulmaya çalışılan durum İdrar Kaçırma Çeşitleri olmaktadır. Çünkü hastanın İdrar Kaçırma Tipi dikkate alınarak tedavi tekniği belirlenecektir. Bazı İdrar Kaçırma Tipleri cerrahi olmayan yöntemlerle (Davranış Düzenleme, Egzersiz, İlaç Kullanımı) tedavi edilebilirken, bazı İdrar Kaçırma Tipleri cerrahi işlemler (TOT ve TVT Ameliyatı) ile tedavi edilmektedir.

Hastalarda en sık karşılaşılan İdrar Kaçırma Tipleri arasında;

• Stres Tipi İdrar Kaçırma : Özellikle menopoz sonrası kadınlarda çok sık rastlanılan bu türdeki İdrar Kaçırma probleminde birey hapşırma, öksürme, gülme, ağır yük taşıma, aniden ayağa kalkma gibi pek çok aktivite sırasında idrarını tutamaz. Bu durum mesaneyi destekleyen kas ve dokuların yaşlanma veya farklı nedenlerle zayıflaması sonucunda ortaya çıkmaktadır. Kadınlarda daha sık görülmesinin nedenleri arasında vücut anatomileri, doğum sırasında yaşadıkları zorluklar ve menopoz süreci gösterilebilir. Aşırı alkol ve sigara kullanımı da bu duruma neden olmakta, ayrıca obezite de Stres Tipi İdrar Kaçırma problemini tetiklemektedir.
  • Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma : Bu tip İdrar Kaçırma sorunu yaşayan kişilerin mesanesi dolu olmasa dahi sıkışmaları ve istemsizce idrar yapmaları görülmektedir. İdrar yolu iltihaplanması, mesanede taş olması, alzheimer ya da parkinson gibi rahatsızlıkları bulunan kişilerde çok sık rastlanılmaktadır.
  • Karışık Tip İdrar Kaçırma : Sıkışma ve Stres Tipi İdrar Kaçırma rahatsızlıklarının birlikte yaşandığı vakalardır.
  • Taşma Tipi İdrar Kaçırma : Kişinin mesanesinin doluluğun hissetmemesi sonucunda oluşan idrar kaçırma durumudur.
  • Total Tip İdrar Kaçırma : Gece – gündüz düzenli ve sürekli idrar kaçırılmasıdır.

İdrar Kaçırma Tedavisi

İdrar Kaçırma rahatsızlığı yaşayan kişilerin zaman kaybetmeden uzman bir doktor tarafından tanı ve tedavisinin yapılması çok daha kolay olmaktadır. Erken aşamada tespiti yapılan İdrar Kaçırma problemi egzersizler ve davranış düzenlemeleri ile tedavi edilebilmektedir.

Davranış düzenlemeleri ile İdrar Kaçırma sorununu tetikleyen durumlardan uzak duran hasta, egzersizler ile Pelvik Taban Kaslarını ve İdrar kontrolü sağlayacak dokuları güçlendirir. Bu işlemlerin yeterli olmadığı hastalarda belirli bir süre ilaç tedavisi uygulanır.

Tüm bu uygulamaların İdrar Kaçırma sorununa çare olmadığı kişilerde cerrahi uygulamalar ile etkili ve başarılı sonuçlar alınır. Farklı tipleri olan İdrar Kaçırma Ameliyatları arasında en sık uygulanan; en başarılı, güvenli ve konforlu teknik olarak görülen operasyon TOT (Transobturator Tape) Ameliyatı olarak bilinmektedir. Yüksek başarı oranı ve her cinsiyetteki – yaştaki hastaya uygulanması TOT Ameliyatını en popüler tedavi yöntemi haline getirmiştir.

TOT Ameliyatı Nasıl Yapılır?

TOT Ameliyatı klinik şartlarında, uzman doktorlar tarafından, lokal veya genel anestezi altında gerçekleştirilen İdrar Kaçırma Ameliyatı olarak ifade edilebilir. Ortalama 30 dakika süren bu operasyon sonrası hasta aynı gün veya 1 gün sonra taburcu edilmektedir.

Uygulama esnasında genital bölgede açılan yaklaşık 2 cm. lik bir kesiden yerleştirilen bant kasıklardan vajinaya doğru geçirilir. Bu sayede idrarın çıkış yeri olarak ifade edilen üretra desteklenmiş olur. Temel olarak yapılan işlem bu şekilde özetlenebilir.

TOT Ameliyatı İdrar Kaçırma rahatsızlığı yaşayan kişilere %90 üzerinde tedavi imkanı sunan oldukça başarılı, konforlu ve emniyetli bir cerrahi tedavi yöntemidir.

TOT Ameliyatı sırasında karın bölgesinde herhangi bir kesi yapılmaması, genital bölgedeki minik kesiye atılan dikiş de iyileştikten sonra dışarıdan hiçbir şekilde operasyonun yapıldığının anlaşılamaması tedavinin tercih sebeplerinden birisi olmaktadır. Tedavi sonrası ilk ayın tamamlanması ile birlikte istenilen sonuçlar görülmektedir.

Kişi taburcu olduktan 10 gün, 30 gün, 90 gün sonra planlanan kontrollerine aksatmadan gelmelidir. Ayrıca operasyonu gerçekleştiren uzman doktor tarafından kendisine kullanılması için verilen ilaçları özenle içmeli, tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve uymalıdır.

TOT Ameliyatı Sonrası ilk 1 ay hasta ağır kaldırmamalı, kabız olmamaya çalışmalı, bol su içmeli, ilaçlarını aksatmamalı ve cinsel birliktelik yaşamamalıdır. Bu ve buna benzer doktorunuz tarafından iletilecek uyarılara dikkat etmeniz sağlığınız ve tedavinin başarısı için çok değerlidir.

Eğer İdrar Kaçırma problemi yaşıyorsanız Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucunda sizin için en uygun tedavi tekniğini ve gerekliyse TOT Ameliyatı için uzman ekibimiz sayesinde sağlığınızı yeniden kazanabilirsiniz.