Kronik Prostatit özellikle genç yaştaki erkeklerde görülen ve ciddi problemlerin oluşmasına neden olan organ iltihabı olarak ifade edilebilir. Erkeklerin neredeyse yarısına yakını Kronik Prostat Enfeksiyonu yani Prostatik yaşarlar.

Kronik Prostatik en kısa tanımıyla prostat bezinde iltihaplanma durumu oluşmasıdır. Akut halde kolayca tedavi edilebilen bu durum Kronik Prostatit halini aldıktan sonra ciddi bir rahatsızlık haline gelmektedir.

Özellikle genç erkeklerde görülen ve cinsel fonksiyon bozukluklarına neden olan Kronik Prostatik rahatsızlığı temelde iki nedene bağlı ortaya çıkmaktadır. Bu 2 nedeni korunmasız cinsel birliktelik yaşanması ve üşütme olarak belirtebiliriz.

Kronik Prostatit hastalığına zamanında müdahale edilmemesi halinde oluşan iltihap üretradan ilerleyerek prostat bezi içerisine yerleşir. Bu durum hastanın tedavi edilmesini zorlaştırmaktadır.

Korunmasız cinsel ilişkiye girerek iltihap kapan kişiler dışında yüzücü, kayakçı, dağcı gibi soğuğa fazla maruz kalan kişilerde de Kronik Prostatit görülebilir.

Özellikle 20 ila 45 yaş arasındaki günlük yaşantısı ve cinsel hayatı hızlı olan bireylerde görülen bu durum 45 yaşını geçen erkeklerde pek fazla ortaya çıkmamaktadır.

Kronik Prostatit yaşayan kişilerde en sık ortaya çıkan belirtiler arasında;

• Kaliteli ve uzun süreli ereksiyon halinde kalınamaması,
  • Cinsel ilişki sırasında sık şekilde erken boşalma problemi yaşanması,
  • Peniste, testislerde ve kasıklarda ağrı – sızı görülmesi,
  • İdrara sık çıkılması ve idrar yapılırken zorluk çekilmesi,

Günümüzde genç yaştaki erkeklerde çok sık görülmeye başlayan ve kısırlık oluşmasına dahi neden olabilen Kronik Prostatit rahatsızlığına erken müdahale edildiğinde hızla iyileşme sağlanmaktadır.

Yukarıda belirttiğimiz durumların bir veya birkaçını yaşıyorsanız Hemen Bizi Arayıp randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucunda  Kronik Prostatit problemi veya farklı bir cinsel fonksiyon bozukluğu yaşayıp yaşamadığınızı öğrenebilirsiniz.

Prostatit Nedir?

Erkekte bulunan prostat bezlerinde oluşan iltihaplanmaya Prostatit denir. Prostat bezi erkeklerde mesane altında bulunan minik bir mekanizmadır.

Prostat bezi üretra adı verilen idrar yolu bölümünü çevrelerken aynı zamanda erkek üreme sisteminde bir parça olarak çalışır. Prostatit hastalığı bakteriyel bir enfeksiyon nedeniyle olabilirken genellikle oluşma nedeni saptanamamaktadır.

Prostatit kişide sık idrara çıkma, idrar yaparken yanma hissetme ve bel ağrısı çekme gibi belirtilerle kendisini hissettirir. Akut ve Kronik olmak üzere 2 farklı yapıda görülen Prostatit kronik formda daha ciddi ve tehlikeli olmaktadır.

Kronik Prostatit Nedir?

Erkeklerde prostat bezinde oluşan, bulaşıcı olmamasına rağmen zahmetli ve uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç duyulan iltihaplı hastalığa Kronik Prostatit denir.

Kişide Kronik Prostatit yaşandığına Üroloji Uzmanı tarafından yaklaşık 3 aylık bir süreçte yapılan takip ve semptom tespiti ile karar verilir.

Akut Prostatit kolayca iyileştirilebilen ve belirtileri hızla yok olan bir rahatsızlıktır. Bunun aksine Kronik Prostatit ise alt pelvis bölgesinde ciddi ağrılara neden olur. Kişinin çok sık idrara çıkmasına ve idrarını yaparken yanma hissetmesine yol açar.

Kronik Prostatik tedavisi oldukça zorlu, uzun bir süreç gerektiren ve gerektiğinde antibiyotik kullanımı sağlanan iltihaplı idrar yolları rahatsızlığı olarak da ifade edilebilir.

Kronik Prostatit Nedenleri

Kronik Prostatik rahatsızlığının oluşma nedeninin tespiti oldukça zordur. Bununla birlikte doğru tespit başarılı bir tedavi sürecini beraberinde getirdiği için uzman doktor nedeni belirlemek için yapılması gereken tüm çalışmaları yerine getirmektedir.

Kronik Prostatik oluşma nedenleri hastalığın tipine göre farklılık göstermektedir. Kronik Bakteriyel Prostatit bakteriler nedeniyle oluşan ve uzun süreli tedaviye ihtiyaç duyulan bir rahatsızlıktır çeşididir.

Kronik Non – Bakteriyel Prostatit yani Kronik Pelvik Prostatit ise ciddi ağrıya neden olan ve oluşma nedeni tam olarak tespit edilememiş bir hastalık türüdür.

Kronik Prostatit oluşumuna neden olduğu düşünülen durumlar arasında;

• Geçmişte prostat enfeksiyonu geçirmiş olmak,
  • Pelvik travmasına neden olacak davranışlarda bulunmak, (Bisiklete, motora binmek)
  • Yeterli seviyede sıvı tüketmemek,
  • Korunmasız cinsel ilişkiye girmek,
  • Aşırı derecede stres ve yoğun endişe altında olmak,
  • İdrar akışını kontrol eden kasların düzenli kasılıp gevşememesi,
  • Mesane enfeksiyonları yaşamak,

Kronik Prostatit Belirtileri

İnsanlar yaşadıkları cinsel rahatsızlıkları belirtmekte ve yardım almakta oldukça çekingen davranmaktadır. Aslında başlangıç seviyesinde uzman doktordan yardım alınan tüm hastalıklar kolayca iyileşmektedir.

Bu duruma rağmen kişi ciddi rahatsızlıklar çekmediği sürece profesyonel yardım almaktan uzak durmakta, kendi araştırması ve çabasıyla iyileşme sağlamaya çalışmaktadır.

Kronik Prostatit geç müdahale edildiği takdirde oldukça zor ve başarı oranı düşük bir tedavi sürecine sahiptir. Bu nedenle aşağıda belirttiğimiz belirtilerin bir veya birkaçını yaşıyorsanız zaman kaybetmeden Bize Ulaşarak randevu almanız sağlığınız için çok değerlidir.

Kronik Prostatit Belirtileri arasında;

• (A) İdrar Yolu Rahatsızlıkları Yaşanması,
  • İdrara sık çıkmak,
  • İdrar sırasında hafif ağrı ve güçlük yaşanması,
  • Azalmış idrar akımı görülmesi,
  • Mesanede ani sıkışma hissi oluşması,
  • (B) Cinsel İlişki Sırasında Yaşanan Problemler
  • Cinsel ilişkide rektum ile penis arasında batıcı bir ağrı görülmesi,
  • Birliktelik sırasında sırtın alt kısmı veya cinsel bölgede ağrı hissedilmesi,
  • Ereksiyon halinin zor oluşması ve kısa sürmesi,
  • Cinsel arzunun azalması,
  • Erken ve ağrılı boşalma görülmesi,
  • Boşaldığında menide kan oluşması,
  • Rektum veya bel bölgesinde hafif ağrı hissedilmesi,
  • Hafif ateş ve kas ağrıları yaşanması,

Kronik Prostatit Tedavisi

Kronik Prostatit Tedavisi rahatsızlığın oluşma sebebine göre birçok farklı tekniğin kullanıldığı bir süreçtir. Örneğin Bakteriyel Prostatit yaşayan bireye uzun süreli antibiyotik kullandırılarak süreç ve belirtiler takip edilir.

Kronik Prostatit Tedavi sürecinde oral yolla yapılan tedavi tekniklerinin yeterli görülmemesi halinde damardan tedaviye başlanır. Antibiyotik ile sonuç alınamayan vakalarda iltihap ve ağrı giderecek farklı ilaçlar tercih edilmeye başlanır.

Kronik Prostatit idrar yolu rahatsızlıklarını tetiklediğinde ve idrar yapmayı engelleyen kalıcı hasarlar oluşmasına neden olduğunda cerrahi uygulamalar devreye sokulur. Tumt tekniği de zorlu vakalarda mikrodalga enerjisi kullanılarak iyileşme aranan bir uygulamadır.

Kronik Prostatit Tedavisinde uygulanan tetkikler arasında;

• Antibiyotik Tedavisi
  • Alfa Blokör İlaçlar
  • Ağrı Kesici ve Antienflamatuarlar
  • Biofeedback
  • Diyet ve Sağlıklı Beslenme Programı
  • Prostat Masajı
  • Psikolojik Belirtileri Yönetmek
  • Termoterapi
  • Prostat İltihabı Bitkisel Tedavi
  • Fosfodiesteraz 5 İnhibitörleri
  • Pentosanpolisulfat
  • Şok Dalga Tedavisi (ESWT)
  • Kök Hücre Uygulaması
  • Şok Dalga Tedavisi (ESWT) ve Kök Hücre Tedavisinin Kombine Edilmesi

Yukarıda belirtilen tekniklerin hangilerinin uygulanacağına Uzman Ürolog tarafından yapılan tetkikler ve muayene sonucu oluşturulan tedavi planı sonucunda karar verilmektedir.

Gereken ürolojik muayene ve tahliller (idrar, kan vb.) yapılıp, ultrasonografik  incelemeler tamamlandıktan sonra yapılması gereken tüm müdahaleler Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından büyük bir titizlikle tamamlanarak hasta sağlığına kavuşturulmaktadır.