Penis Eğriliği cinsel ilişki öncesi penisin sertleşmesi ile bir yöne doğru bükülmesidir. Cinsel birliktelik sırasında erekte olmuş bir penisin 90 derecelik bir açıda olması ve bu şekilde vajinaya giriş yapması sağlıklı bir ilişki yaşanmasını sağlar.

Halk arasında Pipi Eğriliği olarak da ifade edilen Penis Eğriliği problemi bulunan kişilerde penis aşağı, yukarı, sağa, sola eğimli olduğu için istenilen kalitede cinsel ilişki yaşanamaz. Bu rahatsızlık birliktelik sırasında erkeği ve partnerini rahatsız edecek durumlar yaşanmasına yol açar.

Penis Eğriliği günümüzde birçok erkeğin ortak problemi olup genellikle 50 yaş ve üzeri erkeklerde daha sık görülmektedir. Bununla birlikte daha genç yaşlardaki erkeklerde de doğuştan veya travmaya bağlı sebeplerle bu problem yaşanmaktadır.

İnsanların mutlu ve huzurlu bir hayata sahip olabilmeleri için gerekenlerden birisi de sevgi duyduğu bir partnerle yaşayacağı sağlıklı cinsel ilişkidir. Peyronie Hastalığı olarak da bilinen Penis Eğriliği bu durumun önündeki engellerden birisidir.

Penis Eğriliği cinsel birliktelik sırasında penisin yeterli süre sert kalmamasına ve vajinaya giriş sırasında zorluklar yaşanmasına neden olur. Bu durum çiftler arasında tartışmalara neden olurken erkekte anksiyete ve depresyon gibi sorunların görülmesine yol açar.

Penis Eğriliği çiftlerin sağlıklı cinsel birliktelik yaşamasını engelliyor ve ilişki sürecinde erkeğe ve eşine ağrı yaşatıyorsa tedavi edilmesi zorunlu hale gelmiş bir problemdir.

Bu rahatsızlığın erken dönemde teşhis ve tedavi edilmesi çok önemlidir. Vaktinde müdahale edilmediği durumlarda ameliyat dışında bir tedavi seçeneği kalmayabilir.

Siz de Penis Eğriliği sorunu yaşıyorsanız Hemen Bizi Arayarak randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucu size en uygun olacak tedavi planıyla bu problemden kurtulabilirsiniz.

Penis Eğriliği Tedavisi dahil birçok cinsel fonksiyon bozukluğuna yapıcı ve çözüm odaklı tedavi teknikleri uygulayan uzmanımız kontrolünde uygulanacak tedavi sonucunda eşinizle hayal ettiğiniz birlikteliği yaşarken var olan sorunlarınızı geride bırakabilirsiniz.

Penis Eğriliği Nedir?

Penis Eğriliği yani Pipi Eğriliği rahatsızlığı erkeğin penis gövdesinde oluşan anormal dokular nedeniyle penisin ereksiyon halinde herhangi bir yöne doğru eğilmesi ve bu nedenle ilişki sırasında çeşitli problemler oluşmasıdır.

Genellikle penisin sırtında biriken fazla bağ dokuları nedeniyle yukarı yönlü görülen Penis Eğriliği bazı vakalarda farklı yönlerde de görülebilir. Bu rahatsızlık cinsel birleşme anında zorluklar ve acıya neden olurken penis istenilen sertliği uzun süre koruyamaz.

Bu durumlar göz önüne alındığında kişinin hayat kalitesini ciddi derecede olumsuz etkileyen Penis Eğriliği kişinin fiziksel ve psikolojik birçok rahatsızlık yaşamasına yol açar.

Penis Eğriliği Nasıl Oluşur?

Penis gövdesinde farklı nedenlere bağlı olarak sert bağ dokularının oluşması sonucu ilişkide ereksiyon anında penis gövdesinin herhangi bir yönde belirli bir açı almasına Penis Eğriliği adı verilir.

Özellikle penis sırtında oluşan bu bağ dokuların büyümesi ile çevre dokulara baskı yapması sonucu Penis Eğriliği dışında farklı problemler de oluşabilir.

Penis Eğriliği oluşmasını tetikleyen bazı durumlar arasında;

• Sert dokuda çeşitli nedenler sonucu cilt altı dokunun kanaması,
  • Genetik özellikler,
  • Yaşanan farklı rahatsızlıkların tetiklemesi,

Sağlıklı bireylerde cinsel ilişki sürecinde penis içerisindeki damar boşlukları kanla dolarak genişler. Bu damarları saran penis kılıfı gerilip toplar damara baskı uygular. bu süreç kanın bölgede kalmasını sağlayarak penisin sertleşmesine yardımcı olur.

Penis Eğriliği görülen bireylerde ise bağ dokusu penisin ereksiyon haline gelmesini sağlayan cisimleri baskı altına alarak sertleşmeyi engeller. Ayrıca var olan ereksiyon halinin korunmasına engel olur. Penis çevresindeki damar ve sinirleri baskı altına alıp bölgede ağrılar oluşmasına yol açar.

Penis Eğriliği Nedenleri

Penis Eğriliği rahatsızlığının nedeni tam olarak ortaya konamasa dahi doğuştan gelen ve yaşam içinde ortaya çıkan travma sonucu tetiklenen bazı durumların bu hastalığa neden olduğu düşünülmektedir.

Erkeklerde penis sertleşmiş haldeyken ani bükülme veya çarpma gibi nedenlerle hasar alabilir. Peniste yaşanan bu gibi travmalar sonucu cilt altı dokularda ortaya çıkan kanama zamanla iyileştiğinde bölgede sert bağ dokulara dönüşür.

Bu durum zamanla Penis Eğriliği oluşmasına neden olur. Özellikle 40 yaşını geçen erkeklerde yaşanan travmalar sonrası daha sık görülen bu rahatsızlık 50 yaş üzerinde ise çok daha fazla ortaya çıkmaktadır.

Penis Eğriliği travma yaşamayan veya bu durumu tetikleyecek herhangi bir rahatsızlığı bulunmayan gençlerde genetik yapı nedeniyle görülebilir. Bu rahatsızlık genç erkeklerde kendisini ağrılı ereksiyon haliyle belli etmektedir.

Penis Eğriliği Oluşmasının temel Nedenlerini;

• Kişinin genetik yapısı ve yaşı,
  • Bu problemi tetikleyecek hastalıklar yaşaması,
  • Penis bölgesinde travma yaşanması,

şeklinde belirtebiliriz.

Penis Eğriliği Belirtileri

Penis Eğriliği bulunan erkeklerde bu problemin yaşanmasına neden olan bağ dokusunun olduğu konuma ve büyüklüğe bağlı olarak farklı belirtiler ortaya çıkmaktadır.

Erkekte Penis Eğriliği Belirtileri arasında;

• Penis gövdesinde mercimek büyüklüğünde sertleşmiş doku oluşması,
  • Penis görünümünde ciddi derecede eğrilik bulunması,
  • Sertleşme olmaması veya sertleşmenin istenilen süre korunamaması,
  • Ereksiyon sürecinde peniste ağrılar yaşanması,
  • Penis boyutunun zaman içerisinde küçülmesi,
  • Cinsel birliktelik sırasında vajinaya girişte sorunlar yaşanması,

Bazı vakalarda Penis Eğriliğine neden olan doku sertleşmesi tek bir noktada durmayarak tüm penise yayılır. Bu durum tedavi edilmediği zaman peniste şiddetli ağrılara ve ciddi hasara yol açar.

Bunun dışında yine bazı hastalarda sertleşen dokular penisin farklı bölgelerine yayılabilir. Bu durum anormal kıvrımlar görülen bir penis oluşumuna yol açar. Tüm bu durumlar Üroloji Uzmanı tarafından zamanında kontrol ve tedavi edilerek iyileştirilebilir.

Penis Eğriliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Penis Eğriliği yaşayan erkeklerin ve dolaylı olarak eşlerinin hayat kalitesini artırmak ve onlara standart bir cinsel yaşam sunmak için uygulanan birçok tedavi tekniği mevcuttur.

Penis Eğriliği tedavisinde kişinin hastalığın akut döneminde olması veya kronik hale geldikten sonra doktora başvurması  sonucu farklı tedavi teknikleri uygulanmaktadır.

Penis Eğriliği Tedavisi sırasında uygulanan yöntemler ve dikkat edilmesi gereken noktaları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;

• Belirtilerin hafif olduğu vakalarda hasta takip edilir. Hastalığa neden olan sertleşmiş bağ dokusunun iyileştirilmesi sürecinde penis dokusu hasar görebileceği için az belirtiye sahip hastalar Uzman Ürolog tarafından kontrol altında tutulup izlenirler.
  • Penis Eğriliği 30 dereceyi aşmış vakalarda sertleşen bağ dokunun çözülmesi için penis içerisine ilaç enjekte edilir. Ayrıca sürecin desteklenmesi için bazı ilaçlar da kullandırılan hasta takip altına alınır.
  • Penis Eğriliği Tedavi yöntemlerinden birisi olan İyontoforez tekniğinde cilt üzerine belirli miktarda elektrik akımı gönderilerek dokularda çözülme amaçlanır.
  • Hastalığın tedavisinde standart uygulamalar karnitin, koenzim Q10 ve E vitamini gibi vitamin ve mineral takviyeleriyle desteklenerek Penis Eğriliğinde düzelme görülmesi hedeflenir.
  • Tüm bu tekniklerin sonuç vermediği durumlarda cerrahi uygulamalara başvurulur. Bu karar verilmeden önce en az 1 yıl boyunca Uzman Ürolog tarafından diğer tüm tekniklerin denenmesi ve hala ciddi Penis Eğriliği mevcutsa ameliyatın tercih edilmesi doğru olacaktır.
  • Penis Eğriliği Ameliyatı sırasında peniste sert dokular oluşan ve bu nedenle kısalan veya uzayan bölgeler dengelenir. Gerekli görülen vakalarda penil protezler kullanılır. Cerrahi uygulama sonucunda penis boyunda kısalma gibi farklı komplikasyonlar oluşabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Penis Eğriliği tedavisi sürecinde hasta doktoru tarafından verilen ve penisteki sertleşen bağ dokuların çözülmesini sağlayacak egzersizleri harfiyen yerine getirmelidir. Beslenmesine dikkat ederken sigara ve alkol kullanımından uzak durmalıdır.

Penis Büyütme Tedavisi yaptırmak için arayış içindeki kişilere tavsiyemiz hastane ve klinikler ile iletişime geçmeleri ve geçmişte yaptıkları uygulamaları, işlemi yapacak Üroloji Uzmanı nın kişisel bilgilerini inceleyip bu çerçevede karar vermeleri olacaktır.

Penis Büyütme Tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak, uzmanımız tarafından muayene edilip tedavi planınızı oluşturmak için Hemen Bize Ulaşın…