Peyronie Hastalığı erkeklerde ilerleyen yaşla birlikte ortaya çıkabilen, Penis Eğriliğine yol açan ve bu eğriliğin seviyesine bağlı olarak peniste ağrılara, cinsel birlikteliği imkansız hale getiren fizyolojik bozukluklara yol açan cinsel fonksiyon bozukluğudur.

Peyronie Hastalığı görülen erkeklerde sertleşme sürecinde peniste ciddi ağrılar olmaktadır. Ayrıca hastalığın ileri derecelerinde cinsel ilişki sırasında ağrılar hissedilmekte hatta penisin vajinaya girebilmesi imkansız hale gelebilmektedir.

Penis Eğriliği sorunu nadiren kendiliğinden geçebilen bir durumdur. Aksine hastalık zaman geçtikçe ilerleme eğilimi gösterir. Peyronie Hastalığı na erken teşhis ve müdahale edildiğinde tedavi süreci oldukça kolay ve hızlı olmaktadır.

Penis Eğriliği veya Penis Yamukluğu olarak ifade edilen problem erkekte penisin özellikle ereksiyon anında herhangi bir yöne doğru anormal derecede kıvrılması durumudur.

Erkeklerde doğuştan olabileceği gibi Peyronie Hastalığı sonucunda ortaya çıkan Penis Eğriliği sadece cinsel ilişki sırasında vajinaya penisin giriş sürecinde sıkıntı yaşatmaz. Bu durum ereksiyon bozukluğuna da yol açarak erkekte sertleşme oluşmamasına neden olur.

Penis anatomisi kişiye göre değişiklik gösterebildiği için bazı vakalarda az miktardaki eğrilik tolere edilebilir. Lakin erkekte Penis Eğriliği ciddi ağrılara ve sertleşme sorununa yol açıyorsa altında yatan neden tespit edilerek en doğru tedavi tekniği uygulanmalıdır.

Peyronie Hastalığı da Penis Eğriliğine neden olan en bilinen etmenlerden birisi olduğu için eğrilik yaşayan ve bu durumun neden olduğu zorluklardan kurtulmak isteyen kişiler Üroloji Uzmanına başvurarak Peyronie Hastalığı Tedavisi olmalıdır.

Penis Eğriliği yaşadığınızı düşünüyorsanız Vakit Kaybetmeden Randevu Alarak Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucu sizin için en uygun olacak tedavi planını öğrenebilirsiniz.

Penis Eğriliği sonucunda yaşanabilecek olumsuzluklar hakkında detaylı bilgiler alabilir, Uzman Ürolog tarafından yapılacak Peyronie Hastalığı Tedavisi ile bu problemden kurtulabilirsiniz.

Peyronie Hastalığı Nedir?

Peyronie Hastalığı penis içerisinde bulunan ve ereksiyon halinin oluşmasını sağlayan kanalları çevreleyen esnek kılıflara sahip sert plan oluşumlarının Penis eğriliğine neden olduğu cinsel fonksiyon bozukluğudur.

Rahatsızlığın görülmesine neden olan sert plakların oluşmasına yol açan duruma bağlı olarak Peyronie Hastalığı hızlı veya yavaş olarak yayılmaktadır. Bu plaklar Uzman Ürolog tarafından yapılacak fiziksel muayene ile teşhis edilebilir.

17.yüzyılda Fransız hekim Francois de la Peyronie tarafından tespit edilen bu rahatsızlığa Peyronie Hastalığı denmesinin nedeni budur. Penis kılıfına dokunulduğunda elle tespit edilebilen plakların bulunması durumu Peyronie Hastalığı olarak ifade edilir.

Peyronie Hastalığı ve Doğuştan Penis Eğriliği benzeri sonuçları olsa dahi oluşum nedenleri ve oluşma yaşları bakımından büyük farklılıklar göstermektedir. Erkeklerde ileri yaşlarda görülen Peyronie Hastalığı sertleşme kanallarında ortaya çıkan problemlerden değil peniste plak oluşumundan kaynaklanmaktadır.

Peyronie Hastalığı Belirtileri

Peyronie Hastalığının belirtileri kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Bazı vakalarda hastalığa neden olan plakların oluşumu uzun yıllar sürerken bazı durumlarda peniste plaklar kaynaklı hızla eğilme görülebilir.

Peyronie Hastalığı yaşandığını gösteren belirtiler arasında;

• Peniste sertleşmeyi sağlayan kanallarda sert plakların oluşması,
  • Bununla birlikte plak oluşan bölgelerde eğriliklerin görülmesi,
  • Sertleşme sırasında ağrıların hissedilmesi,
  • Cinsel birliktelik için gereken ereksiyonun sağlanamaması,
  • Cinsel ilişki esnasında erkeğin ve / veya partnerinin ağrılar hissetmesi,
  • Penis boyunda kısalma görülmesi,
  • Penis Eğriliği sonucunda cinsel ilişki sırasında vajinal penetrasyonun zorlaşması,

Peyronie Hastalığı erkeklerde olduğu kadar kadınlarda da cinsel ilişki sırasında ağrılar ve sorunlar yaşanmasına yol açmaktadır. Rahatsızlığın tedavisi geciktirildiği takdirde çiftlerin cinsel birliktelik yaşaması fizyolojik olarak imkansız hale gelmektedir.

Peyronie Hastalığı Nedenleri

Peyronie Hastalığı nedenleri net olarak anlaşılamasa dahi bu rahatsızlığı tetiklediği tespit edilen bazı durumların bulunduğu fark edilmiştir. Özellikle 40 ila 70 yaş arasındaki erkeklerin %8 i civarında Peyronie Hastalığı görülmektedir.

Erkeklerde Peyronie Hastalığı görülmesine neden olan durumlar arasında;

• Yaşlanma (İlerleyen yaş)
  • Genetik özellikler (Ailevi miras)
  • Penis ve civarına alınacak darbeler,
  • Aşırı alkol ve sigara kullanımı,
  • Bağ dokusu bozuklukları,
  • Diyabet hastalığı,
  • Otoimmün bozukluklar

Özellikle penis bölgesine darbe alınması, kaza geçirilmesi veya spor – egzersiz sırasında penis bölgesinin zorlanması erkeklerde Peyronie Hastalığı oluşumuna yol açmaktadır. Cinsel ilişki sırasında penisin aşırı zorlanması ve bağ dokularda zedelenme olması bu rahatsızlığın oluşma nedenleri arasında en sık görülenidir.

Peyronie Hastaları Tarafından En Sık Belirtilen Şikayetler

Erkeklerin en sık yaşadığı cinsel fonksiyon bozukluklarından birisi olan  Peyronie Hastalığı nedeniyle ortaya çıkan rahatsızlıklar arasında;

• Sertleşme sırasında ağrı oluşması,
  • Cinsel birliktelik yaşanamaması,
  • Ereksiyon bozukluğu yaşanması,
  • Penis görüntüsü nedeniyle özgüven kaybı oluşması,
  • Performans kaybı yaşanması ve özel ilişkilerde kopmalar oluşması,

Peyronie Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

Öncelikle bilinmelidir ki Peyronie Hastalığı kendiliğinden geçen bir rahatsızlık değildir. Bu hastalığın tedavisinde Üroloji Uzmanı tarafından kişiye özel planlar oluşturulur.

Penis Eğriliği durumu Penis Kısalığı ve Penis İnceliği gibi tedavi edilebilir bir problemdir. Bu durum doğuştan olabildiği gibi zaman içinde gelişen olaylar sonucunda meydana gelebilir. Bu nedenle Doğuştan Penis Eğriliği ile Peyronie Hastalığı aynı olmadığı bilinmelidir.

Erkeklerde penis eğriliğine neden olan ve cinsel birliktelik yaşanmasını zorlaştıran bu iki durumda Uzman Ürolog tarafından tespit edilerek nedene göre en uygun tedavi uygulanmaktadır.

Peyronie Hastalığı tedavi planı;

• Rahatsızlığa neden olan durumların türü ve boyutu,
  • Penis Eğriliği sorununun devam edip etmediği,
  • Ereksiyon bozukluğunun azalıp azalmadığı,
  • Hastalığın akut dönem veya kronik dönemde olması,

gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Peyronie Hastalığı başlangıç seviyelerinde yani akut dönemde olan erkeklerde ilaç kullanımı sonucunda belirli seviyede iyileşme görülebilir. Lakin ilaç tedavisi ile rahatsızlığın kalıcı olarak tedavi edilememesi kişileri cerrahi yöntemleri uygulamaya itmektedir.

Penis Eğriliği kronik hale gelmiş erkeklerde Peyronie Ameliyatı tek çare olarak bilinmektedir. Operasyon sırasında hastalığa neden olan sert plaklar bölgeden çıkarılır. Bu plakların yerine kılıfa benzeyen özel greftler dikilir. Bu sayede penisin eğriliği düzeltilir.

Peyronie Ameliyatı sırasında Uzman Ürolog durumu değerlendirerek farklı cerrahi tekniklere başvurabilir. Hastanın fiziksel yapısı, yaşadığı semptomları, skar dokusunun yerleşimi gibi etmenler göz önünde bulundurularak operasyon tekniği belirlenir.

Siz de Peyronie Hastalığı kaynaklı Penis Eğriliği yaşadığınızı düşünüyorsanız Hemen Bizi Arayarak randevu alabilir, Üroloji Uzmanı Op. Dr. Mustafa ATAK tarafından yapılacak muayene sonucu sizin için en uygun olacak tedavi planını öğrenebilirsiniz.